Nova knjiga Veroljuba Umeljića i u Hrvatskoj
Autor Damir Rogulja   
Srijeda, 17 Kolovoz 2016 11:44
logo NAKLADA ULIKS d.o.o.
Trgovina i izdavačka djelatnost
51000 RIJEKA, Čavalsko 17
Tel.: 051/629-262, fax.: 051/629-263, Mobiteli: 095/111-2333, 095/111-2334 www.naklada-uliks.hr, E-mail: nakladauliks2016@gmail.c
om
IBAN: HR8423600001101607876, OIB: 18705563551
PČELARSTVO
Od početnika do profesionalca
Veroljub Umeljić

pelarstvo1Knjiga sadrži više od 1.100 originalnih fotografija, brojne ilustracije i 60 tehničkih crteža koji se odnose na konstrukcije i gradnju košnica i druge opreme.
Sveobuhvatnost i bogatstvo detaljima potvrđuju autorovo poznavanje pčelarske literature i inovacija koje su sami pčelari kreirali i uvodili u svojim pčelinjacima, kao i poznavanje znanstvenih dostignuća.
Na samom početku vrlo sažeto su prikazani porijeklo, rasprostranjenost i položaj pčela medarica u životinjskom svijetu. Prikazane su glavne vrste pčela medarica koje su važne za gospodarski uzgoj.
Povijest pčelarstva i različite tehnološke inovacije prikazani su vrlo detaljno i pregledno, a u dijelu o biologiji pčela ukratko su iznesena najvažnija oktrića, iz područja spolne pripadnosti, partenogeneze, govora pčela, uloge meda, voska, peludi i drugih elemenata u prehrani pčelinje zajednice.
Jedno izuzetno bogato poglavlje posvećeno je suvremenim košnicama koje se najviše upotrebljavaju u regiji (DB, LR i AŽ). Autor također spominje i one koje su vrlo rijetke ili pomalo nestaju iz upotrebe.
Konstrukcija i gradnja košnica uključujući i odabir građe, što je rijetkost u priručnicima, prikazani su vrlo detaljno.
Kao što je običaj kod priručnika autor je prikazao iscrpan pregled pčelarskih radova tijekom godine.

Posebno je zanimljivo poglavlje u kojem se autor bavi životom pčelinje zajednice tijekom godine u njihovom prirodnom staništu. Opisano je naseljavanje prirodnog staništa. Zatim su opisani biološki procesi koji se ponavljaju i u košnici koju je pčelar pripremio za pčele.
Autor knjige ima dugogodišnje iskustvo pčelara i autora o pčelarstvu (knjiga "Atlas medonosnog bilja") što pomaže pčelarima - čitateljima ove knjige u odabiru najboljih tehnoloških postupaka za dobivanje što kvalitetnijih pčelinjih proizvoda.
Knjiga je formata 16,5x23,5 cm, 480 stranica, tvrdi uvez, izdanje 2016.

Cijena: 290,00kn

Narudžbenicu u PDF formatu možete skinuti ovdje

Ažurirano Srijeda, 17 Kolovoz 2016 12:10

Zaključci 6. Nacionalne konferencije o sigurnosti i kakvoči pčelinjih proizvoda
Autor Damir Rogulja   
Četvrtak, 11 Kolovoz 2016 14:25

imagesPoštovani, 

U privitku dostavljamo zaključke 6. Nacionalne konferencije o sigurnosti i kakvoći pčelinjih proizvoda - Novi Horizonti, održane u Opatiji 08-09/04/2016. 
Drago nam je da možemo istaknuti kako se Nacionalna Konferencija o sigurnosti i kakvoći pčelinjih proizvoda, sada već u svojem šestom izdanju, prometnula u krovno okupljanje nacionalne znanstveno-stručne zajednice i primarnog proizvođačkog pčelarskog sektora. 

S poštovanjem,

Dražen Lušić

Zaključke 6. Nacionalne konferencije o sigurnosti i kakvoći pčelinjih proizvoda - Novi Horizonti možete pogledati ovdje.

Ažurirano Četvrtak, 11 Kolovoz 2016 15:03
Više...

Hrvatsko apiterapeutsko društvo - aktivnosti
Autor Damir Rogulja   
Petak, 05 Kolovoz 2016 22:03

had_logoDana 22.7. u 12 sati  na Zv održana je godišnja Skupština HAD-a, u sklopu koje su prikazane aktivnosti predsjednice HAD-a 2015/2016. (uz podršku suradnika koji nisu članovi HAD-a) te najavljene buduće aktivnosti planirane do kraja 2016. g

Ažurirano Petak, 05 Kolovoz 2016 22:28
Više...

Slavonski med dobio rješenje „Oznaka izvornosti“
Autor Damir Rogulja   
Četvrtak, 04 Kolovoz 2016 11:06

majdak_uruuje_rijeenje_vrbosuPčelari iz sedam županija (Virovitičko-podravska, Osječko-baranjska, Vukovarsko-srijemska, Brodsko-posavska, Požeško-slavonska, Bjelovarsko-bilogorska i dio Sisačko-moslavačke), okupljenih u Udruzi proizvođača „Slavonski med", dobili su u Virovitici dana 28.srpnja 2016.g., u Velikoj vijećnici Virovitičko-podravske županije, Rješenje „oznaka izvornosti" za „Slavonski med".
Projekt pokrenut u Virovitičko-podravskoj županiji domaće bi pčelare trebao zaštititi od nepovoljne situacije na tržištu. Nakon dobivanja rješenja o „Zaštiti izvornosti", pod prepoznatljivom oznakom „Slavonski med", med s ovog područja će se lakše u budućnosti plasirati na tržište EU, a na hrvatskom tržištu će se kupcima jamčiti kako njihov proizvod potječe s područja navedenih šest županija, da je upravo „tu" proizveden te nije pomiješan s uvoznim.

Ažurirano Četvrtak, 04 Kolovoz 2016 11:23
Više...

Selektivno savjetovanje o Nacionalnom pčelarskom programu
Autor Damir Rogulja   
Utorak, 26 Srpanj 2016 11:54

logo_mpsNaši europski prijatelji proslijedili su nam dopis Ministarstva poljoprivrede RH u kojem se poziva na savjetovanje o Prijedlogu Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2017. do 2019. godine:

Poštovani/a,

otvoreno je novo savjetovanje na koje ste pozvani. Savjetovanje je moguće pronaći na poveznici:

https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=3650

Tema savjetovanja je: Prijedlog Nacionalnog pčelarskog program az arazdoblje od 2017. do 2019. godine

Ažurirano Utorak, 26 Srpanj 2016 12:09
Više...

Poziv na godišnju skupštinu Hrvatskog apiterapeutskog društva - 2016
Autor Damir Rogulja   
Utorak, 12 Srpanj 2016 13:53

had_logoPoziv na godišnju Skupštinu HAD-a s točkama dnevnog reda:

  1. Otvaranja Skupštine i prijedlog dnevnog reda
  2. Izbor radnih tijela Skupštine
  3. Financijsko izvješće, izvješće o broju članova i aktivnostima članova; izvješće o radu HAD-a 2015/2016; izvješće UO i NO
  4. Promijena adrese sjedišta HAD-a
  5. Osnivanje radne grupe za sajam APItera 2016.
  6. Razno

Skupština će se održati na Zagrebačkom velesajmu, Avenija Dubrovnik 15 u petak 22.7. s početkom u 12 sati u dvorani Dubrovnik.

Zagreb, 11.7.2016.

dr.sc. Gordana Hegić
Predsjednica HAD-a

Ažurirano Utorak, 12 Srpanj 2016 14:00
Više...

8. Međunarodno i 10. Regionalno ocjenjivanje meda- Osijek -2016
Autor Damir Rogulja   
Ponedjeljak, 04 Srpanj 2016 12:02

stolovi_ocjenjivaaPoštovani prijatelji pčelari,

šaljem vam sa službenog e-maila od UPSiB "Radilica" Osijek, natječaj za ocjenjivanje meda. Pošto je ovo jubilarno 10.regionalno ocjenjivanje, osim organoleptičko-senzorskog  ocjenjivanja meda u suradnji sa Poljoprivrednim fakultetom radi se i kemijska analiza meda. U nastavku imate dopis gdje smo napisali uvjete-kriterije i popis nagrada. Iako je ova godina bila loša (klimatski)i ima manje meda, još uvijek ga ima za prodaju a nadam se da će ga biti i za ovo ocjenjivanje.

Tekst javnog natječaja možete potražiti ovdje.

Lijep pozdrav, Milan Kramer

Ažurirano Ponedjeljak, 04 Srpanj 2016 12:16

Pčelinja društva prodaje naš Božo
Autor Damir Rogulja   
Utorak, 28 Lipanj 2016 18:54

bozo1

Kolega Božidar Čehulić, kojega se mnogi sjećaju po inovativnoj pojilici za pčele - pojilica Čehulić, "uhvatio" je zlatne godine, a njega je uhvatila bolest te je oglasio prodaju 60 pčelinjih društava u LR košnicama;  sastavljene od podnice, 2 nastavka, milerove hranilice, i letne hranilice za šećer i krov . Uz to daje i 30 matičinih rešetki uokvirenih i sa letom.

Cijena tko kupi sve je 500 KN/kom. Broj tel. 098/571310

Ažurirano Utorak, 28 Lipanj 2016 19:03

Klimatske promjene put u kolaps pčelarstva
Autor Damir Rogulja   
Ponedjeljak, 20 Lipanj 2016 10:37

eko_zonaZagreb, 20. lipnja 2016. godine - Polovica pčelarske sezone je već za nama, a mnogi pčelari, u Hrvatskoj i u našem okruženju, još nisu vrcali med. Učestale kiše krajem proljeća i mraz, s temperaturama do -6°C, krajem travnja katastrofalno su smanjili ovogodišnje pčelarske prinose, a varoa i neke druge, relativno nove,  bolesti sve učestalije uzimaju svoj danak. To stanje na pčelinjacima zateklo je brojne pčelare. No, i struka, onaj znanstveni dio, ostala je bez teksta. Na žalost i tekstove koji problematiziraju ovo novonastalo stanje urednici pčelarskih časopisa jednostavno se boje objaviti. Tako sam po narudžbi jednog pčelarskog časopisa pripremio tekst „Klimatske promjene i nozema cerana" koji je završio u urednikovoj ladici. Pa da trud ne ode baš posve uzalud u nastavku ga možete pročitati (a prilog iz Eko zone pogledajte ovdje).

Tekst je napisan nakon održanih predavanja, na tu temu, pčelarima Samobora, Svete Nedelje, Daruvara, Bujštine, Zagreba, Semiča, Metlike, Črnomlja i Kočevja u ožujku ove godine.
(tekst i fotografije mogu se objavljivati bez ograničenja uz navođenje izvora - www.pcelinjak.hr).

Ažurirano Utorak, 21 Lipanj 2016 09:13
Više...

Pažnja - na tržištu navodni probiotici za pčele
Autor Damir Rogulja   
Petak, 17 Lipanj 2016 14:02

emGodinama radimo s pripravcima dr Hige, iz tvrtke EMRO - Japan, pod nazivom EM probiotik i pokazali su nam se u radu s pčelama više no dobri. No, i ostali Higini proizvodi, za vrt i okućnicu, su jednostavno fascinantni. Iskustva ovog japanskog proizvođača od više od 35 godina, brojne analize i provjere, kako na poljima tako i u laboratorijskim uvjetima, potvrdili su vrhunsku kvalitetu i učinkovitost svih njihovih proizvoda.

Vidjevši neku svoju poslovnu šansu po onoj „vidjela žaba kako konje potkivaju pa i ona digla nogu" i osjetivši šansu za dobrom zaradom našli su se neki, naše gore lista, da hrvatskom tržištu ponude slične proizvode EM-u (tehnologiji Efektivnih mikroorganizama) dr Hige. Takvi proizvodi su vrlo dvojbene učinkovitosti, daleko od originalne i u cijelom svijetu provjerene i prihvaćene tehnologije. Na žalost upotrebom takvih proizvoda vjerojatno će biti nanesena neizmjerna šteta samoj ideji o biološkoj higijeni pčela i košnica. Da je to opasna rabota svjedoči i to da su isti ti, koji se sada guraju među pčelare, svojevremeno izgurali Higine proizvode iz tretiranja komunalnog otpada u nekim našim gradovima. Na žalost neučinkovitost njihovih proizvoda navelo je neke komunalce na pomisao da je ta tehnologija generalno neučinkovita. Stoga treba dobro provjeriti ambalažu s dobrim bakterijama - tehnologija dr Hige je jedinstvena i samo oni proizvodi koji nose oznaku originalne tehnologije i izvornosti neće razočarati.

Ažurirano Petak, 17 Lipanj 2016 14:28
Više...

O pčelama u Gradskoj skupštini Zagreba
Autor Damir Rogulja   
Petak, 17 Lipanj 2016 12:25

kristijan_kvatricNa aktualnom satu jučerašnje sjednice Gradske skupštine Grada Zagreba zastupnik Alen Ostojić (HSLS) pitao je gradonačelnika Milana Bandića razmišlja li da ukine odredbu prema kojoj se pčele, koje imaju status domaće životinje, ne mogu držati u gradu. Ostojić je rekao da su zagrebačke autohtone pčele vitalne i medonosne no prije svega sjajan ekološki indikator i najbolji senzor onečišćenja. - Mislim da je došlo vrijeme da svi zajedno od akademske zajednice, gradskih ureda do pčelara, pokušamo razviti projekt urbanog pčelarstva prema definiranim kriterijima uzgoja pčela u specifičnim urbanim uvjetima, rekao je Ostojić. On je posebno istaknuo napore udruge Pčelinjak i njihov sjajan projekt pčelarskog dežurstva u gradu i nastavio: Pčelarstvo ima snažan potencijal samozapošljavanja, turističkog proizvoda i dr. Zašto ne bi imali zagrebački med, medni doručak u našim vrtićima i školama, i na taj način dalje razvijali koncept zelenog i zdravog Zagreba.

Ažurirano Petak, 17 Lipanj 2016 12:30
Više...

Floreo pčelarska oprema i pribor
Autor Damir Rogulja   
Petak, 17 Lipanj 2016 10:49

20160525_100704Početkom ove godine na Radničkoj cesti 1a u Zagrebu otvorena je prodavaonica uslužno-proizvodne zadruge Floreo. Ubrzo zatim zadruga je otvorila svoju prodavaonicu i u Pazinu na adresi Bože Milinovića 4. No posebnost ove pčelarske prodaje je web trgovina dostupna na www.floreo.com.hr

Proizvodi iz ovog pčelarskog web shopa se naručuju putem interneta slijedeći jednostavne upute objavljene na njihovoj internetskoj stranici, a pri kupnji može se u svakom trenutku, prije konačne potvrde, odustati od kupovine te se po koracima vratiti na početni katalog proizvoda.

Ažurirano Petak, 17 Lipanj 2016 10:56
Više...

Zagrebački velesajam 8. 6. 2016. obilježio Global Exhibitions Day
Autor Damir Rogulja   
Srijeda, 15 Lipanj 2016 11:28

20160608_111317U cijelom svijetu 8. lipnja obilježio se prvi put Global Exhibitions Day, odnosno Dan sajamske industrije.
Tom prigodom u Kongresnom centru Zagrebačkog velesajma organiziran je međunarodni poslovni skup na temu: "Snaga sajamske industrije - danas i sutra"; uz prezentaciju sajmova koje Zagrebački velesajam, u suradnji s Gradom Zagrebom, priprema u drugoj polovici 2016. godine, a to su: Sajmovi zdravog življenja, Izvor, Ambienta, Interliber, Inova i Sajam multimedije.

Ažurirano Srijeda, 15 Lipanj 2016 11:35
Više...

Najava nove knjige SUVREMENO PČELARSTVO
Autor Damir Rogulja   
Nedjelja, 29 Svibanj 2016 22:07

20160516_100143-1U svakodnevnim razgovorima s pčelarima često se susrećem s brojnim pitanjima, problemima i komentarima; od nerazjašnjenih gubitaka pčelinjih zajednica, do raznih drugih potencijalnih uzroka i dijagnoza kojima se konstatira pojava bolesti, uginuće zajednica ili neuspjeh u samoj proizvodnji.

U RH djeluju brojne pčelarske škole, no stručne literature gotovo pa nikad dovoljno. Pčelari se rado educiraju, prihvaćaju nova znanja i tehnologije posebno kada dolaze od ljudi iz struke ili pčelara praktičara s višegodišnjim iskustvom. Česta konstatacija pčelara je i komentar da nedostaje literature o tehnologiji pčelarstva; i to posebno one pisane od strane struke ali primjenjive u praksi i prilagođene današnjim sve kompleksnijim i kompliciranijim uvjetima pčelarenja (nove bolesti, štetnici, klimatske promjene).

Jedna od knjiga koje bi trebale nadopuniti dio te praznine svakako je i nova knjiga „Suvremeno pčelarstvo" (izdavač Mozaik knjiga d.o.o.), čiji je autor poznati njemački pčelar dr. Friedrich Pohl. „Suvremeno pčelarstvo" pomoći će pčelarima praktičnim savjetima kao i jasnim smjernicama za neke nove tehnološke postupke.

Ažurirano Nedjelja, 29 Svibanj 2016 22:12
Više...

« Pčele i održivi razvoj » – Okrugli stol u Ljubljanskom Starom Gradu
Autor Damir Rogulja   
Ponedjeljak, 23 Svibanj 2016 23:52

img_0193aProšli petak, na poziv Ministarstva poljoprivrede Slovenije i Slovenskog pčelarskog Saveza (ČZS), Udruga Pčelinjak, sa svojim izaslanstvom (D.Jerman, T.Brindl i K.Jusić) je prisustvovala i svojim dolaskom još jednom dala podršku prijedlogu slovenskih kolega o proglašenju 20. svibnja, svjetskim danom pčela koji je i rodni dan Antuna Janše, oca modernog pčelarstva.
Za tu prigodu, priređen je i okrugli stol na temu « Pčele i održivi razvoj » u Ljubljanskom starom gradu. Ovaj događaj je održan u sklopu prvog pohoda Sloveniji glavnog ravnatelja Organizacije za prehranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda (FAO UN) dr. Joséa Graziana da Silve. Uz visoko cjenjenog gosta, sudjelovali su na okruglom stolu ministar poljoprivrede Slovenije mag. Dejan Židan, predsjednik ČZS Boštjan Noč, glavni tajnik međunarodne pčelarske organizacije Apimondia Riccardo Jannoni Sebastianini, državna tajnica Ministarstva za vanjske poslove RS Darja Bavdaž Kuret, dr. Danilo Bevk iz Nacionalnoga instituta za biologiju, te predstavnici Mjesne općine Ljubljana g. Dejan Crnek i gđa Maruška Markovčič te Općine Žirovnica gđa Stanka Zupan.

Ažurirano Ponedjeljak, 23 Svibanj 2016 23:59
Više...

Više članaka...
<< Početak < « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » > Kraj >>