Pčele
Prodaja matica za 2017. godinu PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 12 Veljača 2017 21:19
matice_jakupec
Ažurirano Nedjelja, 12 Veljača 2017 21:26

Kako zamijeniti stare matice PDF Ispis E-mail
Srijeda, 02 Siječanj 2013 23:05

maticaZagreb, 02.01.2013. Prelistavajući arhivu, u ove tmurne zimske dane, „naletio" sam na dva izvrsna članka naših pokojnih kolega napisanih prije desetak godina. Miroslav je bio profesionalni vozač, a Zvonimir doktor veterinarskih znanosti. Povezala ih je ljubav prema pčelama i pčelarstvu i velika želja da svoje spoznaje stečene dugogodišnjim pčelarenjem prenesu mlađima i neiskusnijima. Oba teksta nisu ama baš ništa izgubila na aktualnosti i kada se susretnete s problemom zamjene matice sjetite se da su  naši kolege, u svoje vrijeme, taj problem vrlo uspješno riješili:

KAKO ZAMIJENITI STARE MATICE

Dodavanje mladih matica radi zamjene starih nije lako niti jednostavno, osim ako se obavlja za vrijeme obilne paše. Općenito važe slijedeća pravila: mlade matice se ne dodaju u pčelinje zajednice u kojima postoji matica trutuša (lažna matica) ili u zajednice u kojima postoje izgrađeni matičnjaci. Isto tako, što je populacija pčela u košnici starija, to će teže bit prihvaćena mlada matica.

Ažurirano Četvrtak, 03 Siječanj 2013 09:33
Više...

Prve ovogodišnje matice stigle u prodaju PDF Ispis E-mail
Petak, 27 Travanj 2012 08:12

bee_quinDanas je počela prodaja prvorazrednih selekcioniranih matica, proizvedenih u Lonjskom polju.

Selekcionirane matice jednog od naših ponajboljih proizvođača matica u prodaji su u trgovini „KOŠNICA" Korčulanska 3 f u Zagrebu.

Poželjno je prije dolaska nazvati i najaviti se nekoliko dana ranije, iako se jedna do dvije matice uvijek mogu naći. Isporuka će biti kao i prošlih godina dva puta tjedno, osim za veće količine kada se može točno precizirat datum.

Kontakt telefoni: 01/618-17-14 u radnom vremenu od 8,30 - 16,00 sati i mob.: 091-202-5699

Cijena matice je 75,00 kn/kom, a svaka matica ima markicu sa kodom od HSSC.

Ažurirano Četvrtak, 03 Siječanj 2013 09:34

Pomoć pčelama u orijentaciji pri povratku u košnicu PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 07 Studeni 2011 15:53

0041U znanstvenom radu PONAŠANJE PCELA U OVISNOSTI O TIPU I BOJI KOŠNICA I PODRIJETLA MATICA (Z.Tucak, M.Periškić, T.Tušek i Z.Laktić) istraživanjem je potvrđeno da pčele kod pronalaženja odgovarajućeg medonosnog bilja imaju veliku povezanost i privlačnost s bojom košnice (gdje pčele borave) i boje medonosnog bilja kojeg posjećuju. Pčele zapamte da na određenoj boji cvijeta nađu hranu, a zapamte i boju svoje košnice. To svojstvo dolazi do izražaja kod skupljanja hrane i kod orijentacije u prirodi. Pčele dosta dobro razlikuju predmete kao i oblike pojedinih cvjetova. Pčele ne mogu međusobno razlikovati likove približno jednake veličine, ali raznog oblika (krug, trokut, kvadrat) i veličine da. Kako pčele raspoznaju samo žutu, modro zelenu i tamno modru boju želimo li im olakšati pronalazak njihove košnice, pri povratku s paše, o tome bismo trebali voditi računa.

Ažurirano Ponedjeljak, 07 Studeni 2011 16:24
Više...

Kako privoljeti roj da se spusti s vrha drveta? PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Listopad 2010 12:45

vlado_i_njegov_patentVjerojatno da nema pčelara koji je „uhvatio" barem desetak godina pčelarskog staža kojemu roj pčela nije „pobjegao" na vrh smreke, jabuke, šljive, jele ...

Neki su izvodili prave vratolomije pokušavajući skinuti takav „nestašan" roj, neki su u tome uspjevali, a neki završili i u bolnici u gipsu do „vrata".

Sa sličnim problemima susretali smo se i mi na našim pčelarskim dežurstvima i to smo rješavali svatko na svoj način, a najuspješniji i najinovativniji bio je naš kolega Vladimir Jarni. On se dosjetio i napravio poseban držač za sprej MAJA (repelent za pčele) s prijenosnom koloturom i polugom na koju je vezao konop. Za podnožje posude sa sprejom stavio je vijak koji se dade pomicati gore-dolje u ovisnosti od veličine posude spreja, a sam sprej je pričvrstio sa samoljepljivom krep trakom (soboslikarskom).

Držač s montiranim sprejem je, u opisanim situacijama, utaknuo u metalnu teleskopsku štangu, prodrmao roj na grani da se „raspadne" i poprskao s Majom mjesto gdje su se pčele do tad zadržavale. I tako malo po malo „uvjerio" ih je da se spuste na visinu na kojoj ih je mogao bez posebnih vratolomija i skinuti.

Ažurirano Petak, 15 Listopad 2010 13:29
Više...

Prehrana pčela u rano proljeće PDF Ispis E-mail
Utorak, 16 Veljača 2010 10:17

6. međunarodni pčelarski sajam

Boris Bučar, dipl. ing. preh. tehnologije
Promea tech d.o.o

boris_bucarUVOD

U mnogih pčelara još uvijek vlada stav kako se sav život pčele vrti oko šećera. Šećer jest naravno, glavno «gorivo» u košnici i bez njega se ne može, ali ravnopravnu ulogu, ako ne i veću imaju proteini. Favoriziranje šećernih izvora na štetu proteina, vjerojatno je posljedica dojma kako su skupljene količine meda puno veće od količina peluda koje se skupe tijekom aktivne sezone. No, tome su doprinijeli i napisi o koristi zimnice koja se sastoji iz čistog šećera objavljivani više desetljeća. Nažalost, takve preporuke su šteti le «zimskim» pčelama i jer su se iscrpljivale nepotrebnom preradom dodanog šećera. Takve pčele nisu bile u stanju izdržati napore proljetnog razvoja.

ŠTO SU ZALIHE?

Zalihe nisu samo med i pelud što ih vidimo u košnici, zalihe su i masno-proteinsko tkivo koje nakupe zimske pčele. To tkivo je nezamjenjivo u proljetnom razvoju pčele, jer koristi za prehranu prvog proljetnog legla. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća na velikom broju košnica u bivšem Sovjetskom savezu je utvrđeno kako prezimljavanje na prirodnim zalihama rezultira manjim brojem pčela u proljeće. No, te pčele su zdravije i odmorenije od onih koje su prezimljavale na šećernim zalihama te ih ubrzo prestignu u proljetnom razvoju. Nažalost, većina tekstova koji su pisani u korist šećerne prehrane nadjačali ove usamljene bljeskove i trebalo je proći mnogo vremena kako bi pčelari počeli prestaj ati s uobičajenom navikom «zatrpavanja» košnica šećerom.

Nadalje, zalihe nisu samo količine koje će biti potrebne za direktnu upotrebu. Pčelama su zalihe i viškovi koji im vjerojatno neće trebati, ali im osiguravaju kvalitetnije hranjenje legla i slobodnije izlijetanje iz košnica. Naime, utvrđeno je kako su pčele u košnicama sa samo 4.5 kg zaliha hranile svaku ličinku s 2.1 g mliječi, dok su one u čijim košnicama je bilo 12.6 kg zaliha, hranile svaku ličinku sa 4.8 g mliječi, što je imalo za posljedicu 38% veću masu ličinke. Pored toga, veće količine zaliha (20-23%) osigurale .su veći unos nektara (32-40%), jer su pčele izrazito ekonomična vrsta, pa s više zaliha u košnici mogu dozvoliti eventualan gubitak izletnica, koje će biti nadomještene brojnijim leglom koje se može hraniti.

Ove činjenice pokazuju koliko su pčele u intenzivnoj proizvodnji uskraćene u odnosu na one koje su u pasivnom uzgoju. Naime, profesionalni pčelari, a pogotovo oni koji pčelinjake imaju na kotačima, prisiljeni su prinos svake paše izvrcati koliko više mogu, a posebno kada je riječ o medovima koji miješanjem gube svoju sortnost (npr: bagrem-amorfa). Te pčele cijelu sezonu žive na «minimumu» zaliha i ne treba iznenaditi njihova iscrpljenost u jesen i slab razvoj u proljeće slijedeće godine. Cjelogodišnja iscrpljenost stresno utječe na pčele i nedvojbeno vodi u gubitak imuniteta, pa se takvi pčelinjaci suočavaju s nerijetko i nerazjašnjenim gubicima.

Ažurirano Subota, 08 Siječanj 2011 19:28
Više...

<< Početak < « 1 2 » > Kraj >>