Kako probioticima spasiti pčele PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 16 Ožujak 2017 09:55

moje_danasIz godine u godinu bilježimo značajne gubitke na brojnim pčelinjacima. Mnogi za to okrivljuju varou i neadekvatnu tehnologiju pčelara. No što reći kad pčele izgube i vrhunski majstori pčelari koji godinama prate stručnu literaturu i primjenjuju najkvalitetnija sredstva zaštite od varoe, doli da našim pčelama danas nije glavni izazov ovaj krpelj već da se radi o nečem većem i daleko kompleksnijem. Na primjeru nozeme cerane koja se po Europi počela širiti s klimatskim promjenama, koje su nas zadesile, možemo s potpunom sigurnošću reći da se je i ostali mikrosvijet u košnicama  promijenio.

Na našu žalost tu prednjače patogeni s kojima se pčele sve teže nose. Kako bismo tome doskočili neki od nas smo prije tri-četiri godine počeli koristiti probiotike u svojem pčelarstvu i rezultati su nas izuzetno ohrabrili. Na bazi vlastitih iskustava pokrenuli smo i projekt EM (efektivni mikroorganizmi) u pčelarstvu, kojeg od ove sezone provodimo u suradnji s Veterinarskim fakultetom u Zagrebu, Institutom Ruđer Bošković iz Zagreba i Kmetijskim inštitutom iz Ljubljane.

Učinak dobrih bakterija na ponašanje pčelinje zajednice provjeravat ćemo s EM probiotikom - osmišljenom na bazi izvornog patenta (know-haw) dr.sc. Teruo Hige koji proizvod u Hrvatskoj distribuira  tvrtka EM tehnologija Rijeka (+385.98.138.0474, Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript ).

Pripremili smo i malu brošuru „Novi izazovi u pčelarstvu" koju u elektronskom obliku šaljemo svima koji nam se jave na Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript . U brošuri smo opisali vlastita iskustva u radu s EM probiotikom, te opisali postupak primjene. Ovo je svojevrsni podsjetnik da se promjeni klime moramo prilagoditi ako se u budućnosti želimo i dalje baviti pčelarstvom.

Damir Rogulja

Ažurirano Četvrtak, 16 Ožujak 2017 11:11